وپ کید جدیدترین ها

https://telegram.me/wapkid دریچه فناوری اطلاعات

وپ کید جدیدترین ها

https://telegram.me/wapkid دریچه فناوری اطلاعات

دانلود جدیدترین ها در سایت وپ کید
همچنین میتوانید مطالب سایت ما رو از کانال تلگرامی ما دنبال کنید
https://telegram.me/wapkid
https://telegram.me/TakBoy

تبلیغات
>
به عنوان یک کاربر سیستم‌عامل اندروید، به نظر می‌آید که برای داشتن عمر باتری بهتر باید تا ابد تلاش کنیم. موارد ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید به وسیله آن‌ها توان بیشتری‌ را از دستگاه خود دریافت نمایید. 

بعضی از آن‌ها مفید هستند، اما خیلی‌شان چیزی بیشتر از این نیست که "گزینه‌ای را خاموش یا روشن کنید، و یا از گوشی خود کمتر کار بکشید"، که موارد اید‌ه‌آلی نیستند. در ادامه به بررسی انواع راه‌حل‌ها در این زمینه می‌پردازیم.

فلش‌کردن با کرنل جدید

کرنل بخشی از نرم‌افزار است که تمامی دستورالعمل‌های بین سخت‌افزار و سیستم‌عامل (و برنامه‌ها) را مدیریت می‌نماید. در حقیقت هر کاری با دستگاه خود انجام می‌دهید (مانند لمس گزینه‌ها و فشردن دکمه‌ها) به کرنل دستگاه وابسته‌ است. بدین ترتیب این بخش می‌تواند تاثیر به‌سزایی را روی عمر باتری داشته‌ باشد.

بیشتر کرنل‌های موجود به وسیله تولید‌کنندگان گوشی برای توازن بین کارایی، ثبات، و باتری بهینه‌ شده‌اند و آن‌ها را نمی‌توان سفارشی‌سازی کرد. کرنل‌های سفارشی‌شده از سویی دیگر، به شکل متفاوتی بهینه شده‌اند. آن‌ها می‌توانند به صورت دستی پیکربندی بشوند، و نصب یکی از آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید نگه‌داری انرژی باتری را بالا ببرید.
شما به یک کرنل دست‌کاری‌‌شده نیاز دارید که دقیقا برای مدل گوشی خودتان ساخته شده‌است. ElementalX و  franco.Kernel گزینه‌های خوبی برای شروع کار هستند، و هردوی آن‌ها برای تعداد زیادی از دستگاه‌ها ایجاد شده‌اند. فرآیند فلش‌کردن یک کرنل مانند فلش‌کردن رام سفارشی روی گوشی است.

هنگامی که کرنل سفارشی‌شده خود را دریافت کرده و آن را اجرا نمودید، می‌توانید آن را به وسیله برخی از نرم‌افزارهای موجود در پلی‌استور، شامل ابزار رایگان Kernel Adiutor، یا برنامه پولی EX Kernel Manager، پیکربندی کنید.


ممکن است که تفاوت فاحشی را در سرعت، اجرای روان، و عمر باتری گوشی خود با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض کرنل سفارشی حس کنید و در آن لحظه شما را خیلی خوشحال کند. گزینه‌هایی برای دستکاری تنظیمات بیشتر موجود است، که می‌توانند در دسته ساده تا بسیار دشوار قرار بگیرند.یک بخش ساده‌ای که می‌توانید آن را تجربه کنید، CPU Governors (مدیران پردازنده مرکزی)  است.

این مورد تعیین می‌کند که چگونه پردازنده می‌بایست به حداکثر سرعت خود برسد، و چگونه باید به آرامی به حالت قبلی خود بازگردد. هر کرنل برخی از مدیران CPU ازپیش تنظیم‌شده‌ای را شامل می‌شود (که البته از یک کرنل به کرنل بعدی متفاوت است). این موارد شامل تقاضا و تعامل هستند، که هردوی آن‌ها سرعت ساعت پردازنده را به سرعت افزایش داده و به آرامی کاهش می‌دهند (گزینه تعامل به طور پیش‌فرض روی اندرویدی‌های امروزی قرار دارد)؛ کارایی، موجب می‌شود تا پردازنده را روی حداکثر سرعت برای تکمیل سریع‌تر وظایف خود قفل ‌کند؛ و ذخیره‌ساز نیرو، پردازنده را روی حداقل سرعت خود قرار می‌دهد.


تجربه کار با CPU Governors تاثیر فوری و قابل توجهی را بر عملکرد دستگاه می‌گذارد. همانند تمامی ترفند‌ها در زمینه عمر باتری، مهم این است که راهی برای توازن بین فعالیت‌های شما با دستگاه پیدا شود.


UnderClocking و UnderVolting کرنل، عمر باتری را افزایش نمی‌دهد


علاوه بر این فلش کردن رام سفارشی، شما را قادر می‌سازد تا پردازنده دستگاه را آندرکلاک یا آندرولت نمایید. هردوی آن‌ها غالبا تکنیک‌هایی برای صرفه‌جویی در باتری محسوب می‌شوند، اما کاملا دردسرساز هستند.


کاهش سرعت ساعت (UnderClocking) تاحد زیادی بی‌فایده است. هرگونه دریافت از داشته‌های پردازنده به منظور استفاده کمتر از توان، باعث می‌شود تا تکمیل فرآیندها در زمان طولانی‌تری انجام بشود. پردازنده سریع‌تر ممکن است که نیروی بیشتری را استفاده کند، اما می‌تواند وظایف را با سرعت بیشتری به سرانجام برساند و سریع‌تر به حالت اولیه بازگردد.کاهش ولتاژ (UnderVolting) شامل تنظیماتی است برای اینکه از ولتاژ کمتری هنگام اجرای برخی از فرکانس‌های خاص استفاده بشود.

به نظر می‌رسد که این گزینه قانع کننده‌باشد، اما مزایای آن ناچیز است. آندولت کردن تنها زمانی کاربرد دارد که پردازنده فعال باشد، و روی صفحه‌نمایش، که بیشترین مصرف را دارد، هیچ تاثیری نمی‌گذارد.

کاهش روشنایی صفحه

وقتی صحبت از صفحه‌نمایش می‌کنیم، در واقع بزرگترین مصرف‌کننده از باتری را در نظر گرفته‌ایم. یک راه ساده برای این مساله کاهش سطح روشنایی صفحه گوشی است.


برنامه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند.  Lux به شما اجاز می‌دهد تا سطح روشنایی خودکار را نادیده گرفته، تاجایی که آن را به نقطه‌ای زیر صفر برسانید، که پیش از این به‌طور پیش‌فرض امکان‌پذیر نبود.

این روش ممکن است که تاثیر مطلوبی را نداشته‌باشد، با این حال Lux و برنامه‌های مشابه آن سعی می‌کنند تا با جایگذاری پوشش خاکستری روی صفحه، آن را تاریک‌تر کنند. نورپس‌زمینه واقعی نیز هنوز هم همان مقدار از نیرو را استفاده می‌نماید.

گزینه بهتر این است که دوباره از کرنل سفارشی‌شده استفاده کنید. اغلب کرنل‌ها دارای کنترل سطح روشنایی مشابهی هستند، و ElementalX یکی از مواردی است که از تابع "تیره‌کننده نور پس‌زمینه" بهره می‌برد.پس از فعال‌سازی این قابلیت، حداقل سطح روشنایی از مقدار پیش‌فرض خود پایین‌تر می‌رود. این گزینه در صورت استفاده در طول روز کمک زیادی را نخواهدکرد، اما اگر که استفاده شما از گوشی بیشتر در طول شب اتفاق می‌افتد، می‌تواند صرفه‌جویی زیادی را در مصرف باتری انجام دهد.

پیکربندی Doze

اندروید 6 از قابلیتی به نام Doze (خواب کوتاه) رونمایی کرد. این ویژگی به طور خودکار برنامه‌های پس‌زمینه را خاموش می‌کند و سرویس‌ها را در زمان استفاده نکردن از دستگاه، غیرفعال می‌کند. این روش برای تمدید دفعات آماده به کار بسیار موثر است، اما کامل نیست.Doze تنها زمانی کار می‌کند که گوشی درحالت بی‌کار است.

این روش هنگامی که گوشی در جیب شما قرار دارد، به دلیل تشخیص سنسورها، کار نخواهد کرد و به قرارگیری در حالت ثابت نیاز دارد. و حتی قبل از اینکه سنسورها را بررسی نماید، منتظر می‌ماند تا برای ۳۰ دقیقه هیچ استفاده‌ای از گوشی نشود.برای گوشی‌های روت‌شده، می‌توانید به وسیله Naptime سرعت را در همه موارد بهبود دهید. این برنامه رایگان به شما اجازه دسترسی به تنظیمات مخفی Doze را می‌دهد.


در مجموع 16 گزینه وجود دارد و برنامه کارایی هریک را شرح خواهد داد. شما باید با دقت مراحل را دنبال کنید و با تغییرات جزیی درهربار، و بررسی تاثیرات آن‌ها این کار را انجام دهید. نقطه شروع مناسب برای این کار تغییر اتمام زمانی (یعنی مقدار زمان بیکاری پیش از اینکه سنسورها عدم حرکت را بررسی کنند) از حالت پیش‌فرض 1800 به 600 و تغییر زمان حالت آماده به کار پس از غیرفعال شدن اتمام زمانی (انتظار اضافه‌ای که بعد از آن وجود داد) به صفر است.

این کارها باعث می‌شوند تا Doze زودتر از قبل به اجرا دربیاید.Naptime همچنین دارای یک حالت Aggresive برای Doze است که سعی می‌کند تا گوشی را بلافاصله پس از خاموشی صفحه در حالت بیکار قرار دهد. این عمل به طور بالقوه با برخی از برنامه‌ها تداخل دارد، بنابراین بهتر است که در هنگام استفاده از آن نگاهی هم به این مساله داشته‌باشید.


کنترل برنامه‌های پس‌زمینه با Amplify و Greenify

ترکیب Amplify و Greenify یکی از موثرترین راه‌ها برای غلبه بر استفاده بیش‌از حد از باتری است.


Amplify ماژولی را دارد که  روی wakelockها (که اجازه نمی‌دهند گوشی به خواب عمیق برود) نظارت می‌کند. این مورد برای هنگامی است که اصطلاحا برنامه‌ها اجازه رفتن به خواب عمیق را به گوشی شما نمی‌دهند که یکی از علل شایع تخلیه زودهنگام باتری هستند.

در نسخه رایگان این برنامه، بیشترین موارد رایج در wakelockهای سیستمی، که اکثر کاربران با آن درگیرند، نشانه‌گذاری می‌شوند. گزینه پولی این برنامه اجازه هدف قراردادن برنامه‌های خاص را در اختیار می‌گذارد.


Greenify روی برنامه‌های پس‌زمینه متمرکز است. این برنامه از برنامه‌های غیرفعال‌کننده وظایف بسیار هوشمندتر است. زیرا این ابزار، برنامه‌ها را هنگامی که در طولانی مدت به آن‌ها نیاز ندارید، به خواب می‌برد و از استفاده مخفی آن‌ها از منابع جلوگیری می‌کند. فقط کافی است برنامه‌های مورد نظر خود را هدف گذاری کنید و چند دقیقه پس از خاموش کردن صفحه، کاملا متوقف می‌شوند. برای بیشتر برنامه‌ها، Greenify به اندازه کافی دقیق عمل می‌کند و حتی اطلاعیه‌های آن‌ها را قطع نمی‌نماید.Greenify در نسخه‌های مورد نیاز به روت و بدون روت موجود است، و برخی ماژول‌های خاص آن از طریق پرداخت درون برنامه‌ای در دسترس است.

حذف برنامه‌های غیرمفید و مصرف‌کننده منابع

و درنهایت به برنامه‌های غیرضروری می‌رسیم. هر دستگاه اندرویدی به تعدادی از برنامه‌های از پیش‌نصب شده‌ای مجهز است که بیشترشان مورد نیاز نیست و استفاده نخواهند شد. درعین حال آن‌ها پس از بوت شدن دستگاه در پس‌زمینه در حال اجرا می‌مانند.


اندروید کار را برای غیرفعال‌سازی برنامه‌های سیستمی راحت‌ کرده‌است، و علاوه بر این قابلیت مخفی‌کردن آن‌ها را از لیست برنامه‌ها فراهم می‌کند، اما این مورد ممکن‌ است که همیشه خوش‌آیند به نظر نیاید.

اگر که برنامه‌ای را نیاز ندارید، آن را پاک کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از Titanium Backup است، که اجازه می‌دهد تا برای برنامه‌ها پیش از حذف‌شان، نسخه پشتیبان تهیه کنید.یک راه‌حل جامع‌تر، پیدا کردن رام سفارشی‌شده برای گوشی شماست تا بدین وسیله همه موارد مزاحم و اشغال‌شده در گوشی از بین بروند.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">